Heb je ooit in een kantoor gewerkt waar de kantine of keuken te klein was?
De eindeloze rijen voor de magnetron of de koffieautomaat, een tekort aan zitplekken aan de lunchtafel;
veel kantoormedewerkers zien hun lunchpauze dagelijks in rook opgaan. Die kleine, donkere bedrijfskantine of keukenruimte met één tafeltje moest voldoende zijn voor de hele afdeling, maar de realiteit laat een totaal ander beeld zien.
Een te kleine bedrijfskantine of keukenruimte is één van de meest voorkomende problemen waar medewerkers in hedendaagse kantoren dagelijks mee te maken hebben.
Een goede, ruime kantine lijkt misschien een onbeduidend detail en niet de moeite om kostbare ruimte aan te ‘verspillen’; maar is dat ook echt zo?
We brengen dagelijks op z’n minst acht uur door op kantoor. Het is dan ook belangrijk om stil te staan bij de invloed van een lege maag op de productiviteit van medewerkers. Door goed, regelmatig én gezond te eten, presteer je doelgerichter. Vergeet daarnaast ook niet voldoende water te drinken om je hersenen van de nodige brandstof te voorzien.
Uit ons onderzoek onder acht bedrijven en organisaties blijkt helaas dat de grootte - of juist het gebrek hieraan - van sociale ruimtes, zoals de bedrijfskantine, voor 33,5 procent van de medewerkers die werkzaam zijn in deze kantoren een dagelijks struikelblok is.
Als gevolg lunchen sommige collega’s aan hun bureau, waardoor het hele kantoor naar eten ruikt, terwijl anderen ervoor kiezen om buiten de deur te lunchen. Alleen is het dichtstbijzijnde restaurant een flink eind uit de buurt gevestigd, waardoor een lunchpauze al snel een uur in beslag neemt.
En daar zitten collega’s en jijzelf als werkgever weer mee in hun maag.
Tijdens de ontwerpfase en bij het maken van een indeling van de kantoorruimte is het de moeite waard om stil te staan bij de locatie van de bedrijfskantine. Maar, ook in bestaande kantooromgevingen is het vaak mogelijk de kantine uit te breiden of aantrekkelijker te maken, zónder dat hiervoor de hoofdprijs betaald hoeft te worden.
Wil je meer weten over de problemen met bedrijfskantines en sociale ruimtes of andere veelvoorkomende klachten van medewerkers en "Working Well"? Download dan hier het artikel ‘How to create an office’ waarin de behoefte van werknemers centraal staat.
klik hier
Wil je meer weten over dit onderwerp of ben je op een ander vlak geïnteresseerd in onze organisatie? Stel dan je vraag aan één van onze medewerkers.
Wil je meer weten over dit onderwerp of ben je op een ander vlak geïnteresseerd in onze organisatie?
Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.
Vul dit contactformulier in en we zullen zo snel mogelijk jouw vraag beantwoorden. Wil je liever direct met ons in contact komen? Dat kan. Bel ons op
033 453 50 90.
Een uitgebreid advies van één van onze interieurdesigners? Ons enthousiaste team staat voor je klaar. Tijdens een adviesgesprek maken onze designers kennis met jou en jouw bedrijf en brengen wij in kaart welke rol wij kunnen spelen in het vervullen van jouw wensen. De designer maakt een ontwerp waarin het DNA van jouw bedrijf wordt vertaald naar een stijlvolle en inspirerende inrichting.
Kopje koffie? Vul het contactformulier in en we zullen zo snel mogelijk contact met jou opnemen.
Liever direct met één van onze medewerkers in contact? Bel ons op
033 453 50 90.
Onze bedrijfsvisie luidt ‘Working well’. Met behulp van onze zeer ervaren ergonomen gaan we aan de slag om jouw werkomgeving gezond en veilig te maken. Op ergonomisch vlak gaan we verder dan alleen het instellen van de juiste zithouding achter het bureau, we kijken naar de gehele werkomgeving ‘Working well’.
Wil je dit ook bij jouw bedrijf? Maak een afspraak voor een adviesgesprek met één van onze ergonomen. We komen graag bij jou langs om in kaart te brengen hoe de huidige situatie nu is en welke aanpassingen we kunnen toepassen om de werkomgeving ergonomisch verantwoord te maken.
Vul het contactformulier in of bel ons op
033 453 50 90.
Altijd up-to-date zijn over de nieuwste ontwikkelingen omtrent ergonomie en design? We houden je regelmatig op de hoogte via onze nieuwsbrief. Je vindt hierin ook interessante interviews met onze specialisten en klanten over onze projecten én je wordt op de hoogte gehouden van onze meest recente acties.