OfficeTelling - wat zegt jouw kantoor over je?

De impact van wereldwijde trends op kantoren valt niet te ontkennen en is zichtbaar van invloed op de inrichting van onze werkomgeving.
OfficeTelling is een minder bekende maar inspirerende trend die, mits op de juiste manier gepland en goed geïmplementeerd, een aanzienlijke impact heeft op het imago en de perceptie van het bedrijf in de omgeving.

Wereldwijde trends versus ontwikkelingen binnen kantoren

We leven in een tijdperk waarin alles en iedereen bepaalde trends volgt. Bewust of onbewust, elk individu is – in meer of mindere mate - vatbaar voor mondiale trends, in welke richting ook.
Op kantoorinrichting zijn deze trends ook van invloed: het idee van de deel-economie komen we bijvoorbeeld in kantoren tegen in de vorm van desk sharing of, als we een stap verder gaan, het gebruik van (kantoor)ruimtes in plaats van het bezit ervan.
Het idee van wellness - het handhaven van de balans tussen lichaam en geest - verschijnt in verschillende vormen van kantoorwelzijn, denk bijvoorbeeld aan de opkomst van ‘groene’ kantoren en ontspanningsruimtes. Omdat de rol van het kantoor niet beperkt blijft tot het bieden van een functionele werkplek is het van belang stil te staan bij OfficeTelling, dat gebaseerd is op het in de marketing bekende fenomeen StoryTelling

Office Telling

Geïnspireerd door StoryTelling

Storytelling is een marketingstrategie die gebaseerd is op het vertellen van intrigerende verhalen over een gepromoot product, een dienst of een plek dat tegenwoordig veel gebruikt wordt in reclame, marketing en verkoop. De twee belangrijkste doelen van StoryTelling zijn het creëren van positieve emoties ten aanzien van een product of dienst en het opbouwen van relaties met de doelgroepen. Meer dan belangrijk hierbij is dat de verhalen die verteld worden, authentiek zijn.

OfficeTelling: wat houdt het in?

Met StoryTelling als voorbeeld richt OfficeTelling zich op het creëren van positieve emoties met betrekking tot het kantoor waar we werken. Een kantoor ‘communiceert’ op diverse manieren, variërend van de functie van de werkplek tot de communicatie van de kernwaarden van het bedrijf om werknemers een gevoel van verbondenheid te geven.
Met OfficeTelling kan ook het verhaal van het bedrijf verteld worden, met de nadruk op de oorsprong; de stadia die het heeft doorlopen en het uiteindelijke doel dat het heeft behaald. Het is een geweldige kans om de prestaties te laten zien aan bezoekende klanten, zakelijke partners en om medewerkers trots te laten zijn op hun bedrijf. Door middel van OfficeTelling wordt getoond wat het bedrijf doet. Producten of diensten worden benadrukt om te laten zien dat het bedrijf expert is in een bepaald vakgebied, maar bovenal enthousiast is over wat het doet!

Authenticiteit

Er is maar één element dat bepaalt of het verhaal dat in het kantoor is verwerkt ‘klopt’: authenticiteit.
En dit kan maar op één manier worden gerealiseerd: door onze projecten in nauwe samenwerking met medewerkers uit te voeren. Door hen op verschillende manieren bij het ontwerpproces te betrekken, creëren wij werkplekomgevingen die passen bij de werknemer en het bedrijf.
Het uiteindelijke resultaat? Een blije medewerker die zich happy voelt in alle ruimtes en de geboden functionaliteiten. En wanneer een medewerker zich blij voelt, presteert iemand beter, werkt het efficiënter en levert dit uiteindelijk voor iedereen meer op.

OfficeTelling als hulpmiddel voor employer branding

De strijd om werknemers groeit en groeit en de look and feel van een kantoorruimte is hierbij een essentiële factor. Wanneer de beslissing wordt genomen om als bedrijf te verhuizen of een grondige herinrichting van de huidige kantoorruimte te realiseren, is dit een uitgelezen moment om de kantoorinrichting een rol te laten spelen in je bedrijfscommunicatie. Houd er wel rekening mee dat deze niet alleen visueel aantrekkelijk en functioneel moeten zijn, maar dat hierbij ook de authentieke verhalen verteld worden.

Aanmelden nieuwsbrief