Vergaderruimtes op kantoor

Vergaderruimte op kantoor: een agenda die werkt

Hoe vaak reserveer je een grote vergaderruimte voor een vergadering op kantoor met slechts twee of drie mensen? Als dit je vaak overkomt, dan is het goed mogelijk dat je met hetzelfde probleem worstelt als werknemers van vele andere bedrijven.

Loop niet tegen een dichte deur

Je opent de online agenda om een vergaderkamer te reserveren voor een vergadering met een team van drie mensen. Dat is balen, alle vergaderruimtes zijn bezet.
De enige kamer die beschikbaar is voor jouw meeting, is de grote conferentieruimte - drie etages lager - met plek voor twaalf personen.
Het gebeurt keer op keer en ook je collega’s lopen telkens tegen de dichte deur van een vergaderruimte aan. Uiteindelijk voeren ze gesprekken maar aan hun bureau, waardoor jij en alle andere collega’s worden afgeleid.

vergaderen op kantoor
Geen vergaderruimte vrij?

Geen vergaderruimte vrij? Dan maar naar het café

‘We moeten alleen even snel iets bespreken!’, klinkt het. Maar jij weet wel beter. Misschien is de situatie bij jou op kantoor zelfs nog erger en overleg je liever met jouw klant in een grand café?
Uit ons onderzoek blijkt dat het aantal formele en informele vergaderruimtes voor 26,5% van de deelnemende kantoormedewerkers een storend probleem is. Voor het onderzoek naar het gebruik van de vergaderruimte in de praktijk werden in totaal 2486 mensen van 8 verschillende bedrijven gevraagd naar hun ervaringen.

Vergaderruimtes op maat voor constructief overleg

Vergaderruimtes zijn bedoeld voor grote groepen mensen. Er zijn er vaak ook slechts maar een paar, waardoor de kamers over het algemeen vaak bezet zijn of ineffectief gebruikt worden door kleinere teams dan oorspronkelijk de bedoeling was.
Om te voorkomen dat deze situatie zich voordoet, is het de moeite waard om onderzoek te doen naar het huidige karakter van vergaderingen binnen jouw bedrijf. Met de verkregen informatie kun elke vergaderruimte zo indelen en inrichten, dat de kamers voldoen aan alle wensen en behoeften van jouw werknemers.

Wil je meer weten over vergaderruimtes op kantoor en "Working Well"? Download dan hier het artikel ‘How to create an office’ waarin de behoefte van werknemers centraal staat.


klik hier

How to create a great office space
Aanmelden nieuwsbrief